Ponnyn levererar

Idag var det andra omgången av allsvenskan i år.
 
Idag var det i Tierp, och tävlingen började kl. 8, och vi hade en shettis i våran transport, så därför var vi tvungna att åka kl 05.45.. Gick upp 04.30, kuuul hahaha. Aja, det var det värt!
 
Förklass, LD+5 , bed. A:0 A:0.
 
Red ganska lugnt på framridningen, han var rätt taggad men lyssnade ändå tillbaka. Hoppade räcket  2 gånger och oxern 1 gång och det kändes bra. Var tvungen att hålla upp hans huvud så att han inte skulle bocka haha.
I övrigt så var han väldigt fin, mjuk och så.
 
Inne på banan så fick jag ett bra tempo. Han backade av lite på vissa hinder som var lite läskiga men han hoppade allt. Fick ett pet på 7an så blev ingen omhoppning men det bryr jag mig inte om. Är jättenöjd över den rundan. Jag red verkligen (utan att jag egentligen tänkte på de men..) och stöttade honom så att han hoppade. Bästa ponnyn ju!
 
 
 
Lagklass, LC.
 
Red inte fram så jättemycket. Galopperade lite och det blev några bockserier ibland haha. Han lyssnade bra i alla fall och det är bara kul att han lägger in lite bocksprång ibland, bara ett tecken på att han tycker att det är kul liksom. ;)
Jag var sist ut i mitt lag (och sist i hela klassen haha), vi hade 2 felfria i mitt lag, vilket betydde att jag var tvungen att rida felfritt för att vi skulle gå till omhoppning.
Och vad gör vi? Går in och nollar! Bästa bästa ponnyn.
Han backade av lite på vissa hinder igen men jag var om med skänkeln och han hoppade så fint!
Fick en jättebra känsla verkligen. Haha efter sista hindret så klappade jag honom och lättade lite på tyglarna och då gör han ett bocksprång ahah älsken.
 
Sen var det bara att tagga till omhoppning!
Den gick på ungefär LC+5/LB.
Jag var sist i mitt lag igen och ingen innan mig var felfri.
Men vi går in och nollar igen! Asså han är så underbar, bästa Lloyd.
 
 
Det är så kul att tävla honom för att han tycker att det är så kul. Öronen framåt hela tiden och får bästa framåtbjudningen. Han är så fin.
 
Film och flera bilder kommer såklart. Nu ska jag äta.
Hoppas att eran dag har varit jättebra för det har min varit.
Puss hej <3

Kommentarer
Silke säger:

vilket snyggt schabrak!

Svar: Tack!
Jenny Zettergren

2014-05-11 | 18:58:06
Bloggadress: http://silkez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback