Tårta

Igår var det markarbete. Testade rida utan martingal. På framridningen var hon superfin, t.o.m. i galoppen. Hon var framåt och lyssnade bra!

När vi gick in i paddocken så började vi att hoppa en studs med 3 hinder. Efter den börjar hon bocka, sen slutar hon och jag ska sakta av till skritt, men då börjar hon tokbocka, jag satt kvar, ända tills hon svängde, haha. Då flög jag av! Reste mig upp och skrattade, har inte ramlat av på jättelänge. Hoppade upp igen och fortsatte skratta. Mamma gick och hämtade martingalen, men Angelica (henne jag hopptränar för) sa att hon hade varit pigg hela veckan och att det inte bara är jag som flugit av;) Har lite ont i höften nu men det var värre igår, landade på den.

Resten av passet gick bra i alla fall. Hon tänkte bocka 1 gång igen men de fick hon inte haha. Hoppade över 3 sockerbitar på marken, smala hinder oså.

Det blir att bjuda på tårta nästa vecka iaf! ;)

 

 

Idag red jag ut på Feather (Fiffi) . Kända att jag inte hade någon lust att rida ut på Snowy, ville inte ramla av igen.

Fiffi vill inte stå still när man sitter upp, och jag visste inte om jag skulle kunna hoppa upp på vänster sida eftersom att jag hade ont i höften. Så tänkte hoppa upp på höger sida. När jag precis lyft över benet över sadeln så går Fiffi framåt, jag hamnar på rumpan och det blir hon rädd får såklart! Hon hoppar fram o svänger o sparkar bakut, men jag håller i mig haahah. Sen så stannar hon jag jag glider av och landar på fötterna! Haha sen börjar jag asgarva. Det måste ha sett hur kul som helst ut ju! HAHAHAHHAHA. Asså kommer aldrig glömma det..

Hoppar upp igen och vi rider iväg. Hela uteritten gick jättebra! Fiffi var väldigt pigg men hon var jättelätt att bromsa idag, till skillnad från sist jag red henne.

Sötis hesten!

 
 
Tycker att den här bilden passar ganska bra också, fick tårta hos Ellen så ahah..
 

 


Kommentarer
Anonym säger:

Finaste Fiffi haha ❤

Svar: Hahah gulleplutten <3
Jenny Zettergren

2013-09-21 | 20:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback