Piggelin

Igår på hoppträningen var Wakinya jättepigg. Hon vilade i torsdags (för ingen ville tydligen hoppa henne på p&j) och jag var den första som red henne igår. Så fort jag släppte lite i tygeln när vi travade och galopperade fram så ville hon springa fortare. Men hon blev inte stark och jag kunde bromsa utan problem. Så det var positivt. Samma när vi började hoppa, då blev hon lite stark men med många halvhalter så fick hon ett lungt och stabilt tempo. Vi började att trava lite bommar, sen fatta galopp och rulla över ett litet kryss. Vi hoppade också ett dogleg och en fem½. Det gick jättebra, men vi hoppade inte så högt. Eftersom att det var dogleg och 5½ så var jag tvungen att hålla ihop henne. Så när vi galopperade av så lät jag henne galoppera på lite och shiet vilken power hon har i bakbenen! Älskar den där ponnyn! <3
 
Film kommer senare, när mamma har laddat över dom till datorn.
 
Idag får hon en lugn uteritt eftersom att det är så halt.
 
INLÄGGET SKULLE HA PUBLICERATS IGÅR.
 
 
 

Kommentarer
Elisabeth säger:

Haha Wakinya och Mandy har mycket tryck i galoppen haha! De hoppar ju typ med storhäst avstånd. ❤

Svar: Haha ja, och Wakinya har sånt tryck i bakbenen, hon arbetar verkligen med dom jämnfört med vissa andra!❤
Jenny Zettergren

2013-03-10 | 15:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback