Dressyrpasset igår

Nu har gruppen på måndagar blivit dressyrspecial, toppen!
Började med att rida fram självständigt i skritt o trav i 15 minuter. Skrittade ganska mycket o tog det lugnt. Fick henne inte riktigt dit hon ville men ändå nöjd.
Lollo (r.läraren) kom och vi började passet.
Vi började med att bara skritta och flytta lite för skänkeln, sen jobbade vi på volterna i skritt, trav o galopp. Snowy var jättefin stundtals och Lollo gav tips som fungerade. Hon var fin stundtals. En gång tänkte jag såhär "Jag vill rida Wakinya i dressyren ju"  Sen va det nåt som sa "Om jag fortsätter att rida Snowy så kommer bitarna att falla på plats tillslut, ge inte upp!" Snowy är sjukt fin när man lär känna henne ordentligt.
 
Sen red vi på kvartslinjen och flyttade ut till väggen. Det gick jättebra i ena varvet!
Man kan ju vrida höften för att få mera kraft i benet så att man ska kunna trycka lättare på hästen, men då följer min ytterhand med, så det måste jag träna på!
Det var så sjukt kul att rida för Lollo, hon ser liksom allt man gör och tänker på sitsen vilket andra ridlärare inte gör. Så kul att vi ska rida för henne nu! :D
 
Jag ska försöka att göra bättre inlägg o så, men ni får ha det bra!
//Jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback