Min & Wakinyas historia

Det kom en ponny till säva. En d-ponny. Hennes namn var Rosenborgs Wakinya. En korsning, Tinker, Irländskt halvblod och New Forest. F. 2004 18/9. E: Näver U: Wionna. 147 cm i mankhöjd. Stickelhårig fux.
 
Jag fastnade för henne direkt. Kollade massor av videos på henne. "Shiieet vilken ponny".
På fredagen när jag kom till stallet så gick jag för att kolla vem jag skulle rida. Där stod det 
" Jenny Zettergren - Rosenborgs Wakinya". Gissa om jag blev glad!? Men samtidigt lite nervös eftersom att hon verkade ha mycket motor. Jag gick till hennes box. Där stod hon. Världens finaste ponny.
Väl uppe i ridhuset så satt jag upp på henne. Hon var pigg, och lite stark. Men ändå mjuk och fin. Hennes steg i traven var helt..amazing. Galoppen också. Aldrig suttit på en ponny som har sån stor och luftig galopp! Vi började hoppa. Hon var grym.
 
Efter passet längtade jag tills nästa gång jag fick rida henne. Och det fick jag göra redan dagen efter.
 
 
Hon var lika grym det där passet.
 
Sen fortsatte jag att rida henne. På måndagar och fredagar. Ganska snabbt var vi med på en klubbtävling tillsammans. Vi placerade oss i både LD och LC.
 
Tiden gick och vi lärde känna varann mer och mer.
Tiden gick och vi var med på en tävling på Lurbo.
Då fick jag reda på att hon var osäker på tävlingar.
 
 
 
Ja, ni ser själva. Hon är inte så lätt att påverka då hon bestämmer sig flera meter innan hindret och går inte fram. Och så fort man kommer lite fel blir hon osäker och stannar.
Tiden gick och hoppträningarna var helt awesome.
 
Sen en fredagkväll så fick jag reda på att jag skulle få bli fodervärd på Wakinya. Jag blev hur glad som helst!
Sen en söndag skrevs papperna på. Nu blev det hon och jag, och ingen kan sära på oss.
Vi tävlade en gång på UPK. Det gick inte heller så bra.. Men jag ska inte pressa henne, vi tar tiden som kommer.
 
Helgen efter var vi med i ponnyallsvenskan dvs III. Det var den tävlingen jag förstod att det skulle gå, om vi jobbade tillsammans och tog tiden som den kommer.
Vi kom runt båda rundorna, jag var överlycklig.
 
Nästa helg är det omgång 2. Nu taggar vi!
 
Wakinya är en sjukt underbar ponny. Hon finns alltid och är helt underbar att rida. Hon har hjälpt mig att få mer självförtroende i ridningen. Jag skrattar när hon bockar. Längtar efter uteritterna. Ja, hon är helt underbar, hon går inte att beskriva med ord. ♥
Glimten  i ögonen, hjärt-pupillen i blåa ögat ♥
 

Kommentarer
elsa säger:

Sv, nepp zantique är det, har ju sett hans pass lixom vettu

2013-04-04 | 10:26:55
Bloggadress: http://e.rehnstrom%40telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback