Mycket som har hänt

Förlåt för ingen uppdatering, men har inte orkat haha.
 
Sista omgången i allsvenskan har varit både i dressyr och hoppning, sommarlovet har börjat så ingen mer ridning på några veckor, inte på Sävas hästar i alla fall.. ;)
 
Igår så var jag och mamma iväg och "provred" 4 st hästar som vi ska hjälpa till med i sommar.
Det var 2 Paint hästar, en quarter (elr paint?) och ett halvblod.
 
 
Den första jag red var Melman, Quartern.
Jag red i westernsadel och med såna tyglar så det var lite ovanligt men väldigt bekvämt haha. Melman var superduktig verkligen. Lyssnade sjukt bra och var väldigt rolig.
Han kunde tydligen piaff o grejer, men inget jag gjorde med honom haha. Han var väldigt lätt att flytta för skänkeln osv, jättetrevlig!
 
Sedan så red jag Brego, halvblodet. Han var väldigt känslig och inte så snabb men han var trevlig och gjorde vad man bad honom om, riktigt fin var han också!
 
Sen så var det Goldies tur. Hon kunde tydligen allting, både hoppning, dressyr och western. Hon hade gått EM men nu är hon 19 år gammal. Hon var verkligen supertrevlig, gjorde byten i vartannat, svängde runt konor osv, det var verkligen jättekul. Att kunna göra så med så små hjälper. Nej de va coolt asså. Henne ska jag även rida på för en tränare på söndag, spännande :)
 
Sist så red jag Davinchi , okej, jag vet inte alls hur han stavas.
Han var väldigt spänd men när man fick honom till ett lugnt tempo så var han supertrevlig. I galoppen så bockade/sparkade han väldigt mycket så vi tror att han inte är helt fräsh men vi får se hur det blir!
 
 
Får se om jag sätter mig vid datorn och bloggar efter varje gång jag ridit nu i sommar haha ;)
Skönt med sommarlov i alla fall, det behövs!
Fina Lloyd.. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback