Yes!

Har nog inte berättat att jag ska vara med i Sävas dressyrlag i år. Ska rida på Wakinya såklart, men man får ju inte tävla dressyr på hennes bett, (ett pelham). Så därför har jag börjat träna nu på ett vanligt 2 delat bett istället. De två första gångerna gick det inte alls bra, hon gick inte i form och jag blev väldigt stark i handen. Jag hoppade på det på fredagen, då kom vi lite mer överens. Hon gick i "form" ibland. Däremot så bjöd hon mycket mer på hinder den gången! Hon hoppade av stort och stannade inte en ända gång! Min ridlärare sa att hon såg mycket gladare ut osv. och att jag skulle fortsätta hoppa på det, så så får det bli! (Film kommer)
Jag red ut på samma bett i söndags och då fick hon mest gå runt kravlöst och jag ville att hon skulle lyssna framåt och tillbaka, framåt var inga problem, blev värre när det skulle gå långsamt. ;) I alla fall så försökte jag att vara så mjuk i handen som möjligt.
 
När jag kom till stallet i måndags så blev jag väldigt glad. Wakinya hade fått ett eget träns med 2 delat bett! (Typ helt nytt dessutom), och en dressyrsadel. Yeey!
O vet ni vad? Hon gick i form! Haha äntligen liksom. I början så ville hon inte riktigt jobba, men jag var mjuk i handen och höll om med skänkeln så efter ett tag så blev hon riktigt fin! Hon har nog aldrig varit så mjuk i munnen. Sen så gjorde vi övergångar och då blir hon ju väldigt pigg, så då blev jag stark i handen och glömde att jobba med sätet, men det kommer säkert!
Jag är i alla fall jättenöjd, för ett tag trodde jag inte att det skulle gå.
Bästa heesten. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback