Vad har hänt den senaste tiden?

Tar ridningen, för det är det jag kommer ihåg, haha.
 
 
En söndag så red jag o mamma privatlektion. Wakinya var superfin verkligen. Jag fick till min sits o Wakinya böjde kroppen bra. Fick till känslan verkligen. Supernöjd!
 
På måndagen var det sista gången på dressyren för den här terminen. Fick en bra känsla och hon var samarbetsvillig, blev något stark. Nöjd i alla fall!
 
På fredagen var det sista gången på hoppningen och då hade vi en liten tävling. "Grundomgången" gick jättebra, blev felfria! Hindrena låg på ca 80 cm. På "omhoppningen" så kände hon på mig att det var tävling o vi fick kanske 4 stopp. Men jag är jättenöjd ändå! Omhoppningen var 90 cm.
 
På söndagen (tror jag?) red jag ut med Maria, Elin, Josse och Felicia. Hästarna var ju lagom pigga kan ja säga.. haha! Blev mycket galopp den uteritten och Wakinya var taggad till 1000. Hon liksom galopperade när vi skulle trava o aah, ni fattar. ;)
Det gick bra i alla fall och hon lyssnade på mig även fast hon var pigg.
 
På måndagen så red jag Wakinya i ridhuset tillsammans med mamma på Silver.
Jag la ut 2 bommar på ena långsidan och varierade galoppsprång emellan. Det gick bra men hon var väldigt pigg. Red även på volter o red lite öppna o skänkelvikningar. Gjorde även lite galoppombyten och det gick bra, hon är lite svagare i bak och byter bara fram först innan hon byter bak också. Men jag är jättenöjd och det är mycket lättare att rida henne ensam än i grupp! Det var bara jag och mamma som red då så jag fick halva ridhuset och mamma andra halvan, så det blev super!
 
På fredan så red jag ut med mamma. Jag red Wakinya såklart och mamma red Tequila. De var väldigt pigga haha. Tequila busade lite och Wakinya tog en tur ner i diket, haha token. Det gick bra i alla fall!
 
 
 
På söndagen så var det tävling på g! Hoppade 60 o 70. Tänkte hoppa lågt nu ett tag, åka på pay&jumper o sånt så att hon får tillbaka självförtroendet.
 
I 60 cm så var hon lugn men ändå framåt, fick en bra galopp och fokuserade mest på att komma runt. Kom till omhoppning, svängde lite mer och det ledde till en 1:a plats! Åååh var så glad även fast det var så lågt, bästa ponnyn!
 
I 70 cm så fick vi 2 stopp, på samma hinder. Resten gick jättebra och jag var jättenöjd ändå! :)
 
 
 
 
Efter så släppte jag ut henne i hagen, gav henne lite godis och fixade hennes grejer.
 
Sen så red jag på Lloyd i ridhuset, mamma red Silver på andra sidan.
Jag red lite lika som jag gjorde på Wakinya, växlade galoppsprång och så.
Han är sjuuukt stel, framförallt i vänstersidan. Jobbade med att lossa båda sidorna och på slutet ar han riktigt fin! Han var väldigt pigg men fick till en lugn galopp efter många halvhalver och övergångar. Fin ponny! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback