Döm en inte efter utseendet.

 
 
Vet inte hur jag ska få ihop allt dehär som rör sig i huvudet, men kände för att skriva ett deepshit. Hur långt det blir vet jag inte, men jaja.
 
Hur ska man egentligen vara?
 
Har man kurvor, kallas man för fet. Är man smal kallas man mager.
 Har en tjej inga bröst kallas hon för planka. Har en kille inga magrutor kallas han otränad.
Har en tjej inget smink är hon ful, har hon smink är hon bitch.
Asså nej fattar inte.
 
Alla människor ser olika ut. Men det finns ingen som är ful, ful. Klart är vissa finare än andra.
Men ska den personen som inte är lika fin som alla andra behöva ta skit för de?
Ska man behöva kallas ful för att man har en annorlunda klädstil eller ser annorlunda ut?
Blir man en nörd för att man har glasögon? Blir man cp för att man har något fel men kroppen?
Alla är precis lika mycket värda.
 
Det finns människor som är så sjukt onöjda med sin kropp eller sitt utseende, framförallt tjejer.
Det är oftast de lite större, mulliga tjejerna.
Men visst är de precis lika fina som alla andra?! Det tycker jag i alla fall.
De tjejerna brukar inte vilja visa sig i bikini, brukar klaga på att dom är tjocka.
 
Jag spelar ju fotboll, och vi måste duscha efter varje match.
Då tänker jag såhär, Hur kul är det egentligen att stå naken och duscha med massa andra?
Jag själv gillar inte att duscha med andra. Ser ingen mening med det.
Vi måste även duscha efter idrotten i skolan, okej det är väl inte kul att gå o lukta svett resten av dagen, men man kan ta med sig en deo och lite parfym så löser det sig?
 
ALLTID är det tjejer efter match eller idrotten som inte vill duscha. Men vi tvingas göra det ändå, o säger vi att vi inte vill duscha blir vi töntiga helt plötsligt?
Men hur kul är det egentligen att stå i en dusch med andra?
Tänker lite på killarna också, tänk om någon får bånge i duschen, de kan de ju inte kontrollera själva?
Då kommer ju de andra antagligen att kalla honom för "bög, gay, äckel" osv.
 
Ibland när jag frågar min tränare varför vi måste duscha, så säger han alltid att det är för att hålla ihop laget så att alla inte sticker hem på en gång, typ.
Men om alla byter om från matchkläder så lär våran tränare hinna prata med oss ändå?
 
En gång när vi duschade så "höll jag för" lite, ganska naturligt, eller?
Då fick jag en kommentar "Varför håller du för?"
Då tänkte jag "Amen låt mig, eller vill du stå och kolla på mig?"
 
 
Tror jag avslutar inlägget här, ha det bra!
Och innan ni säger något taskigt, tänk om och fundera på om du själv ser bättre ut ;)
Tripp, trapp, trull <3
 

Kommentarer
Elisabeth säger:

Älskling du e perfekt som du är! Hoppas du vet det ❤😘

Svar: Du hjärtat 
Jenny Zettergren

2013-09-25 | 17:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback