Sir Louie

Igår så bytte jag häst med Sofie på hoppträningen, så hon red Snowy och jag red en storhäst, Sir Louie.
Det var första gången jag red storhäst "på riktigt". Har bara ridit ut på storhäst 3 gånger i skritt o trav.
 
I alla fall, började att skritta fram en stund innan jag började trava. Kollade så att han lyssnade tillbaka (då han är rätt snabb) La in lite galopp och det gick bra i första varvet. I andra varvet så sparkade han lite, men det var kul! Hahah de kändes jättekul för det var inte alls så att man tappade balansen.
 
Vi började att hoppa fram på ett räcke med en bom framför, så de va bom 2 glps hinder. Hoppade det några gånger upp till 1.10. Louie får rät bråttom ibland och då så springer han och hoppar rätt fult haha. Men han tycker det är kul i alla fall!
Hoppade sedan en bana på ca 80 cm. En rätt bra bana för honom, haha. Det var först ett räcke, sen en oxer snett igenom, därefter en rätt snäv sväng till ett lågt räcke, 4 glps till ett till räcke. Sedan snett igenom till ett räcke, haha.
 
Hoppade banan igen men på 1m-1.10. Det gick bra och han väntade mer på mig.
 
Det märktes att jag inte är van vid sprången som en storhäst tar. Men jag är jättenöjd och Louie var verkligen superhärlig! :D
Film kommer ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback