Hur de ligger till

Snowy har utslag på magen/bakbenen. Märkte det förra söndagen när jag skulle rida ut på henne. Då red jag Arletta istället. På måndagen red jag Cannon, en storhäst.
 
På fredagen så hoppade jag Adonis. Vi hoppade på volt och på en åttvolt. Han har väldigt dålig kondition, och inte så starka muskler. Han tycker att det är jättejobbigt att galoppera. I början kunde jag fatta galopp utan problem, men efter ett tag så tyckte han att det blev jättejobbigt, det var inte bästa övningen för honom heller, men han kämpade på bra, min nusse. Film kommer!
 
I söndags så red jag ut på Wakinya, vi red på ängen och hon var så sjukt fin! Gick i bra form hela tiden, gick att öka och minska tempot utan att hon gled iväg eller bröt av. Galoppen var underbar. Byten kan hon också, fast ibland byter hon bara fram. Men hon är så underbar min fina, älskar henne.
l
Sötaste prinsessan
I måndags hoppade jag en pay&jump på Sir Louie. Hoppade 80 och 90.
I 80 så sparkade han som satan på framridningen några gånger, men det är inte alls så att man tappar balansen eller så. Han hoppade jättefint på framhoppningen. Inne på banan så drog han mot första hindret men lyssnade tillbaka efter. Var väl inte bästa banan för honom, då det var två linjer. En där det skulle vara 4 glsp och en där det skulle vara 5 glsp. Vi fick 3 på ena och 4 på andra, haha. Men han hoppade bra!
 
I 90 så red jag inte fram så mycket. Hoppade 2 språng på oxern bara. Inne på banan var han lite crazyy innan jag började hoppa. Han ville rusa neråt eftersom att han visste var första hindret var ;) Mot första hindret så rusade han haha men var lätt att bromsa sen. Kom lite nära på tvåan och efter så blev han sur och sparkade. Han hoppade 3an och 4an jättefint men petade 5an för att han var lite slarvig. Resten gick jättebra! :)
Film kommer på de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback