Adonis

3 måndagar nu har jag ridit en ny ponny, Adonis, på dressyrspecialen.
Adonis är en 6årig d-ponny valack. Han är haflinger och väldigt söt :')
 
Adonis gör alltid sitt bästa, men galoppen har han svårt med.
Han springer in i galoppen och det kan ta lång tid innan man får galopp. Sen
 har han inte riktigt orken till att hålla galoppen så länge.
Han går fint i form och är mjuk, något dålig kondis bara.
 
I måndags när jag red honom så gick det väl helt okej, men fick honom inte
till den formen jag ville.
Han var väldigt pigg ibland också.
Däremot så fattade han galopp med bara några få steg i slängtrav innan.
Han höll galoppen flera varv men jag fick vara på honom mycket.
När han tycker att det blir jobbigt så ökar han galoppen eller så saktar han av.
Men jätteduktig var han i alla fall!
 
 
Han är rätt svår att ta bild på, då han har rätt svårt att stå still, o går jag fram
en bit för att ta en bild så går han efter mig, hihi nutte <3
 

Erkänn att han är väldigt söt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback