Kanske ska satsa på dressyr istället?

Jag är så sjuukt nöjd över dagen! Wakinya var så himla fin, bästa ponnyn!
 
LC:2; Hon var superfin på framridningen. Jobbade lite med att flytta för skänkeln och att hon skulle lyssna på mig. Något stark i handen.
Inne på banan lyssnade hon väldigt bra. Hon var lugn och lätt i handen. Fokuserade inte alls på formen eftersom att det bara var vägarna å de som räknades. Fick 63%, vilket resulterade en andraplats! :D
Jag startade långt fram i klassen och det var ganska många, så jag sadlade av henne och gick runt lite, lät henne äta lite gräs å så. Sen helt plötsligt skulle vi in på ärevarv, så fick sadla jättefort och knäppa alla remmar jag spänt upp på tränset, hann inte ta av mig fleecen heller :P Men vi hann.
Och söten älskar ärevarv :') Fick en rosett och silvriga snoddar.
 
LB:1; Hon var jättestark i handen när jag red fram, och väldigt pigg också. Så jag rejsade runt olvalbanan 1 varv i båda hållen. Hon hade lika mycket energi kvar för det. Jag red mycket övergångar, skritt, trav, skritt, galopp, trav, skritt, trav, halt, galopp, å ja, ni fattar. Hon blev genast mycket lättare i handen, gjorde också massa halvhalter. Hon var fortfarande väldigt stark i handen i traven men det var bättre än i början. Inne på banan så gick det bra, hon var jättefin i formen. Något stark, pigg. Hade en jättebra känsla iallafall! Fick 64, 78% och kom två här med! :D Det var KM i den klassen. Jag fick en rosett och presentkort på 200 kr på liqusini! :DDD
 
Jag är jättenöjd över Wakinya, verkligen.
Mitt mål var att få över 50%, och det målet var ju lite mesigt nu tycker jag ;)
 
Foto: Anna-Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback