Resultat+film

Ld (80cm);
 
Framridning; Skrittade fram henne ganska länge, jobbade lite med öppna och tempoväxlingar samt lite volter. Det var lite knöggligt på utebanan men det gick bra. Travade sen lite men korta stunder i taget. Gjorde lite tempoväxlingar och övergångar. Red lite volter och krävde inget speciellt. Hon var mjuk och fin. Gjorde lite galoppfattningar från skritt och galopperade korta bitar i lugnt tempo så att hon inte skulle snubbla. I vissa galoppfattningar blev hon lite taggad och ville bocka men hon lyckades bara en gång, haha söta ponnyn.
 
Sen gick jag in i ridhuset och galopperade lite mer. Hoppade fram på räcket och oxern 2 gånger och det kändes super. Hon gick att korta och länga och var inte "springig" eller hängig i handen.
 
Banan; Hade ett lugnt tempo. Hoppade första hindret super. Red vidare till andra. Hon gick super och hade en superbra känsla. Sen var det en linje på långsidan. Höll ihop henne och red på 6 galoppsprång men hade kunnat länga istället. Resten av banan gick jättebra. Kom runt felfritt med 45,5 stilpoöng vilket ledde till en 3;dje plats! :D
Är supernöjd!
 
Lc (90cm);
 
Framridning; Hann inte gå ut från ridhuset för vi var 3 startande i Lc;n.
Men hoppade fram lite.
 
Hoppade räcket med lite för dålig fart. Hoppade om och det gick jättebra. Mot oxern kom vi lite fel för jag kortade för mycket så blev ett stopp men andra gången så flög hon över superfint!
 
Banan; Mor första hindret hade jag alldelles för dålig fart. Wakinya var nog inte beredd på att det skulle vara ett hinder där så blev ett stopp, helt mitt fel. Red en volt och då hade vi mycket bättre fart. Mot 2,an kom vi lite nära men det gick bra. På linjen så ökade jag istället och red på 5. Resten av banan gick jättebra och vi slutade med 4 fel. Alla i Lc;n hade 4 fel så då kollade dom på stilpoängen. Jag hade 56 poäng och det ledde till en 1;a plats! :D Var även dagens högsta poäng.
Jag är jättenöjd över ponnyn!
 
Amanda var supersnäll och filmade och fotade lite när jag red fram. (Amanda du får gärna skicka bilderna till mig [email protected])
Kameran var lite cp när jag hoppade Ld så blev bara film på ärevarvet då!
Och i ärevarvet i Lc så var jag ju ensam, haha.
 
 
 
 
Nu taggar vi tävling på Lurbo nästa helg! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback