Ridpasset igår

Red Wakinya som vanligt. Vi hade WE ( Working Equitation). Den här gången var det "klockan" Man skulle rida in mellan två bommar, plinga i en klocka och rygga ut igen. Vi började med att skritta fram, gjorde en framdelsvändning och joggade igång dom. Wakinya var lite loj stundtals men var pigg och framåt. Vi började att rida lite slalom och red in mellan två bommar gjorde halt och ryggade ut, hon är så duktig på att rygga! Sen började vi att trava lite mer intensivt, red på volt och fyrkant. Hon var så himla fin stundtals! Sen började vi att rida nära slalompinnarna och gud vad kul hon tyckte att det var! Böjde sig jättefint, nästan lite för mycket, haha! Vi gjorde också halt mellan konerna och plingade i klockan, ryggade ut. Hon reagerade inte alls på klockan och ryggade superfint, lite snett, dock. Sen galopperade vi runt hela ridhuset men vände även över ibland så att man inte skulle galoppera runt runt bara. Jag gjorde lite volter också. På långsidorna lät jag henne galoppera på lite och shiet, där kom hon fram ordentligt. Samlade upp och hon jobbade superfint. Det var galoppen som behövdes! Efter galoppen så blev hon mycket lättare att böja. Vi red igenom slalomen och ryggningen några gånger och skrittade sen av.
 
Det var någon som hade bitit henne i örat (förmodligen) så när jag kom till stallet möttes jag av en ponny med rosa dipdye, stackarn♥ Men fick hjälp av Elin att tvätta rent lite. Hon verkade inte ha så värst ont iaf. Tog ingen bild för att jag hade inte så mycket batteri på mobilen. Men såret läker nog snart.. om nån vecka eller så.
Gammal bild♥
 

Kommentarer
Jossan säger:

Jätte fin blogg och gud vilken gullig ponny!

Svar: Tack! Hihi, ja :)
Jenny Zettergren

2013-02-14 | 17:33:00
Bloggadress: http://browneyedrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback