Munsboro Lloyd

 
Lloyd är en maxad d-ponny valack som jag ridit några gånger.
För några veckor sen så satt jag upp på honom efter att en kompis ramlat av 2 gånger.
Hoppade en bana på kanske 60 cm. Det gick hur bra som helst!
 
Sen förra måndagen så smsade Nina mig och bad mig gå upp och rida Lloyd för att han varit
busig eller nåt. Så det gjorde jag. Fick galoppera honom lite och hoppa 2 låga hinder.
Red sedan igen på honom i mammas grupp (gruppen efter min).
Han var superfin på framridningen. Gick i form och blev väldigt nöjd över galoppen
där jag kunde öka och minska men att han var kvar i form.
Sen började vi hoppa. Hoppade en linje med 2 hinder.
Vi övade lite på att ta bort och lägga till galoppsprång där emellan.
Det gick jättebra och han väntade väldigt bra på mig.
Hoppade sedan en bana på 4 språng.
Han var jätteduktig!
Min ridlärare sa såhär ungefär "Varför är du inte fodervärd på honom?! Han trivs jättebra
med sättet du rider på!
 
Sen i fredags så skulle jag rida Wakinya, och min kompis skulle rida Lloyd, men hon
ville byta så då bytte hon och jag.
Vi övade på att öka och minska galoppsprång mellan 2 hinder samt lite svängar.
Att öka o minska gick väldigt bra! Red på 6 normalt, vi skulle lägga in 8 och 5 tror jag,
och det gick jättebra!
Vi hoppade sen en bana på några hinder, sen en till bana. Det gick väldigt bra och jag
är jättenöjd!
 
Ska förmodligen hoppa honom på en pay&jump på fredag, hoppar nog 70 & 80 då,
önska mig lycka till! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback